locationsMoja trgovina
user-profile
Moj profil

cart

Abecedom do organiziranog doma

Objavljeno: 2021-06-08 09:09:45
Kategorija: Blog

Vjerujem  da svi želimo živjeti u domu koji nas opušta i u kojem uživamo. Rijetko tko će reći: 'E znaš što, baš uživam u onim hrpama stvari u domu, onim prekrasnim policama i ladicama u kojima se ne snalazim.'

 

Kako bi se riješili hrpa u domu i imali police i ladice koje su nam pregledne i u kojima se snalazimo, potrebno je znati neke smjernice koje će nam pomoći da stvorimo funkcionalan i održiv sistem u našem domu. Kojim god smjerom krenuli i što god organizirali trebali bi imati na umu ove tri ključne riječi: praktičnost, funkcionalnost i preglednost. Sve što napravimo ili organiziramo neka bude praktično, funkcionalno i pregledno jer na taj način dugoročno možemo održati red u domu.

 

Uz navedene ključne riječi, kroz Abecedu organiziranja, može se otkriti još 30 pojmova čiji opisi nam pomažu  da obratimo pažnju na neke stvari i segmente prilikom organiziranja i koje mogu također biti od koristi prilikom slaganja vlastitog sistema organiziranja u domu.

Arhiviranje

Boje

Cipele

Čišćenje

Ćorci

Dodjeljivanje stvarima mjesta

Đinđurije

Džepni metar

Eliminiranje

Funkcionalnost

Grupiranje

Hodnik

Improvizacija

Jednostavnost

Kuhinja

Ladice

Ljekarna

Multifunkcionalnost

Navike

Njega doma

Odjeća

Planiranje

Raščišćavanje

Spremnici

Širina

Transparentnost

Uspomene

Volumen

Zone

Živjeti

Dodjeljivanje stvarima mjesta  

Ovaj pojam zahtjeva detaljno obrazloženje jer ga se često miješa sa organiziranjem. Kako? Kada kažemo da smo nešto organizirali, onda to znači da smo prvo raščistili (eliminirali viškove), zatim stvari sortirali (grupirali) i tek onda stvarima dodijeliti praktična mjesta. Dakle, dodjeljivanje mjesta je tek zadnje na redu.

 

Kupnja organizatora i kutija i smještanje stvari u njih spada u ovu zadnju kategoriju i često se to naziva organiziranjem, što je pogrešno. Jedan od uzroka zbog kojeg nakon određenog vremena opet zavlada kaos je taj što su preskočena upravo prva dva koraka. Mjesto koje dodjeljujemo određenoj stvari ili kategoriji stvari treba biti pristupačno i funkcionalno, a spremnik koji će nam poslužiti da održi red treba biti odgovarajuće dimenzije.

 

Kuhinja

Kuhinja je najzahtjevniji dio doma kada pričamo o organiziranju kako bi postigli njenu punu funkcionalnost. Postoji jedan preduvjet koji mora biti zadovoljen kako bi stvorili prozračnu, jednostavnu i funkcionalnu kuhinju. USKLADITI KOLIČINU STVARI SA VELIČINOM KUHINJE. Ovo je PREbitno..niti jedan proizvod vam ne može pomoći ako je količina stvari koju imate ili ste odlučili zadržati veća od kapaciteta vaše kuhinje. Što prije prihvatimo tu činjenicu prije ćemo krenuti ka stvarnom poimanju organizirane kuhinje.

 

Prilagodite način kuhanja, nabave i pripreme hrane kapacitetima vaše kuhinje i već ste riješili pola posla. Znam da nije lagano, ali bitno je osvijestiti i polako krenuti. Nakon toga razmišljajte kako poboljšati njene postojeće kapacitete.

 

Odjeća 

Kategorija u domu kod koje je primjenjivo ono pravilo 80/20; od ukupne količine odjeće nosi se samo 20% odjevnih predmeta. Istovremeno zabrinjavajući i podržavajući podatak. Zabrinjavajuć je zbog toga jer ormari sadrže 80% stvari koje se ne nose, koje “pate” u bespućima dubokih polica ormara, a korisnik ormara jer “nema što obući” pored ormara punog odjeće.

Dobra vijest je da nikada nije kasno osvijestiti ovu činjenicu i stvoriti ormar u kojem ćemo uživati i svako jutro se sa užitkom odijevati. Ovo je tema za na dugo i široko, a ukratko bi glasilo ovako; riješiti se odjeće koju više ne nosimo, smanjiti količinu odjeće “za po kući”, prepoznati vlastiti stil, osvijestiti koji krojevi i boje nam najbolje stoje, pri ruci ostaviti ono što je u sezoni i što se trenutno nosi.

 

Potrebno je i imati na umu da odjeća koju spremimo za van sezone nije manje bitna od sezonske jer moramo znati čime raspolažemo i da pogledamo što imamo prije nego krenemo u kupnju nove i zato ne smijemo dozvoliti da nam dubina ormara “pojede” vansezonsku odjeću, već trebamo iskoristi dubinu u svoju korist.

Odjeća u ormarima uvijek se nalazi na vrhu popisa nezadovoljstva i izvor frustracija, tako da svakako razmislite o činjenicama koje su navedene i dozvolite ormaru da prodiše, zajedno sa vama.

 

Planiranje

Planiranje je  je najbolji saveznik održavanju organiziranog doma. Uz planiranje dnevnih obaveza i aktivnosti koje nam olakšavaju svakodnevicu i omogućavaju da na vrijeme izvršimo sve obaveze, planiranje u okvirima organiziranog doma dotiče se  planiranja nabave namirnica i planiranja čišćenje. Zašto baš njih?

 

Planiranje nabave namirnica (i ostalih kućanskih potrepština) nam osigurava  da ne zatrpamo kuhinju i ostale dijelove doma zalihama koje s vremenom postanu nepregledne, a  planiranje čišćenja da rasteretimo udarne termine u godini (pročitaj više pod slovo Č).

Ovdje ćemo se zadržati na planiranju nabave. Da bi mogli planirati i napraviti popis što nam je potrebno i što nam nedostaje moramo znati što imamo - začarani krug. Dakle, u kuhinji bi bilo potrebno pogledati što imamo, napraviti plan obroka za idućih par dana (ili na tjednoj bazi) i uvrstiti na popis što nam nedostaje).

Kod ostalih kućanskih potrepština pregledati što nedostaje, odnosno odmah kada nam je nešto pri kraju ili smo potrošili, staviti to na popis. Na ovaj način održavamo količinu stvari u našem domu na optimalnoj razini i pod našom kontrolom. Zalihe koje imamo također je bitno držati preglednima, najbolje odvojene po nekim ,vama, smislenim kategorijama (odvojenim spremnicima). Ako se dvoumite oko planiranje, izvažite što je lakše: planirati ili gubiti energiju na česta raščišćavanja, živciranja oko traženja stvari i gubljenja vremena na česte odlaske u dućan.

 

Raščišćavanje

Raščišćavanje je već drugi pojam u abecedi koji se dotiče iste stvari; rješavanje viškova stvari. Eliminiranje i raščišćavanje - najvažnija stvar za organiziran dom.  Viškovi su ti koji nas guše, kradu energiju i onemogućavaju da imamo neometan pristup stvarima koje su nam potrebne, koje nam zaista služe i koje koristimo.

Raščišćavanje je aktivnost koja se ne obavlja jednom i s njom završi, NE, potrebno ju je redovno obavljati. Kada i svako koliko obavljati raščišćavanje nakon što smo stvari doveli u red?

Najbolje mjerilo i pokazatelj da je potrebno raščišćavanje je kada primijetite da je negdje nastao nered, odnosno da su stvari počele “kipiti”, da padaju jedna preko druge i slično. Kada to primijetite, zastanite, uzmite par minuta (jer ne treba više kada je prethodno kvalitetno organizirano) i pregledajte na brzinu tu policu, ladicu ili spremnik, uklonite viškove i vratite na mjesto. Da bi vam ovo bilo što lakše, dobro je prilikom organiziranja misliti na preglednost. Što su stvari preglednije, to nam je lakše održavanje kao i raščišćavanje.

 

Prilikom organiziranja trebalo bi imati na umu sve navedeno. Predlažem vam da za početak krenete sa nekim manjim segmentom, a najbolje bi bilo sa ladicom. Njeno organiziranje neće uzeti puno vremena, a rezultat će biti brz i efektan. Kada izbacimo viškove i posložimo stvari uredno i praktično, motivacija za dalje će sama nadoći.

 

Sretno!

 

Važna napomena: prvo je potrebno odrediti mjesto za određeni proizvod te isti uklopiti prema odgovarajućim dimenzijama.

Top 5 proizvoda koji vam mogu pomoći u organiziranju:

  1. Spremnik Leah 40x21,5x18cm bijeli
    3,99 EUR 6,63 EUR
    Rasprodaja -40%
    Klub cijena 2,79 EUR
    Klub cijena -30%
    Od 19.4.2024. do 30.4.2024. ili do isteka zaliha.
    Rasprodaja -40% traje do isteka zaliha.
  2. Kutija Space box 34l 70,5x42x15,5cm
    11,99 EUR Klub cijena 8,39 EUR
    Klub cijena -30%
    Od 19.4.2024. do 30.4.2024. ili do isteka zaliha.

Tekst pripremila: Mari Domazet, prof.organizator

Cijelu abecedu sa pojašnjenim pojmovima kao i proizvodima koji su predloženi možete naći na Instagram profilu @organiziraj_se_i_ti_s_mari.

Prijavite se na besplatni newsletter

kako bi uvijek bili u toku sa najnovijim akcijama i ponudama!