Savjeti za bolji san

Večernja rutina je vjerojatno nešto najkorisnije što možete učiniti za sebe i svoje zdravlje, prvenstveno iz razloga što bi trebala biti prilagođena vama i vašim potrebama. Nakon cijelodnevnog trčanja uokolo i nošenja sa raznim obavezama, poslom i bavljenja djecom, večer je vrijeme kada biste se trebali opustiti i fokusirati na ono najbitnije - sebe.

Stres, pod kojim se svi mi nalazimo zbog posla i ostalih obaveza, može uzrokovati ozbiljne probleme sa spavanjem, a kada krenete slijediti rutinu vaše tijelo će se opustiti, puno lakše ćete zaspati, a ujutro ćete se buditi odmorniji i spremni za izazove koji vas čekaju.

Možda će vam trebati nekoliko večeri za redom da uhvatite ritam i zato vam donosimo nekoliko korisnih savjeta kako biste lakše organizirali svoju večer.

 

Večernji alarm

Svakako biste trebali započeti svoju rutinu svake večeri u isto vrijeme. U tome vam može pomoći podešavanje večernjeg alarma kako bi vas podsjetio da morate privesti kraju sve što ste do tada radili te da kreće upravo vaše vrijeme.  

 

Lagani obrok prije spavanja

Kasnovečernji teški obroci stvaraju nezdrave navike i uzrokuju dobitak kilograma. Pokušajte ograničiti vrijeme konzumacije hrane na otprilike 10 sati dnevno, kako biste poboljšali svoj metabolizam i kvalitetu svpavanja. Ukoliko vas i uhvati neka kriza prije spavanja, najbolje je gricnuti nekoliko oraha ili par višanja ili trešanja, kako biste dodatno potaknuli aktivaciju hormona po imenu melantonin, koji je odgovoran za dobar san.

Opuštajući rituali

Bez obzira ušuškate li se uz dobru knjigu, opustite uz ugodnu, smirujuću glazbu, kratku kupku ili tuširanje, radeći istu opuštajuću stvar svake večeri vaše tijelo će primati signale da je vrijeme da se smiri i pripremi za san. Osim glazbe, danas postoji pregršt aplikacija sa šumovima raznih frekvencija, koje utječu na aktivnost mozga i pomažu usporiti misli, opustiti mišiće te otkloniti anksioznost.

 

Snizite temperaturu i prigušite svjetla

Normalna tjelesna temperatura kreće se do 37 stupnjeva, stoga, snizite termostat na temperaturu od oko 18-19 stupnjeva, to je idealna temperatura za spavanje. Također, prigušeno svijetlo pomoći će vam u procesu uspavljivanja. Stvorite sebi ugodno okruženje prije spavanja i dnevna rutina lakše će se prebaciti u večernju.

Ugasite elektroničke uređaje prije spavanja

Ekrani televizora, pametnih telefona i laptopa emitiraju tzv. plavo svjetlo koje snižava razinu melatonina i potiče tijelo na aktivnost, što nikako nije dobro prije spavanja. Ugasite sve elektroničke uređaje i tijelo će vam biti zahvalno :)

„To do“ lista

Pisanje prije spavanja neočekivano će vas opustiti. Pomozite sami sebi na načina za zapišete sve zadatke koje imate na umu za idući dan. Tako ćete se rješiti napetosti i straha da nešto ne zaboravite, i puno lakše utonuti u san.

Završite svoj dan toplim pićem

Šalica toplog mlijeka ili čaja opustit će vas i pripremiti za spavanje. Čaj od kamilice kao i čaj od kurkume se stoljećima koriste u borbi protiv nesanice, a napravite li toplo mlijeko sa dodatkom meda i mrvicom kurkume, spavat ćete „kao mala beba“ :) . Kurkuma je supernamirnica koja je zaslužna za dobar san, kao i za otklanjanje depresije, raznih upalnih procesa i bolova.

Držite se rasporeda

Svakodnevni odlazak na spavanje i jutarnje buđenje u isto vrijeme, pa čak i vikendom, ključno je za podešavanje „unutarnjeg tjelesnog sata“, stjecanje zdrave rutine i bolje kvalitete sna. Večernja rutina trebala bi trajati između 30 i 60 minuta. Tako ćete imati dovoljno vremena da se u miru pripremite za spavanje. Cilj je dosljednost. Na taj način lako ćete istrenirati svoje tijelo za zdrav san, ali i puno veću produktivnost u danu koji slijedi.

 

Kada ispunite svoju večernju rutinu ušuškajte se u mirisnu posteljinu u svom krevetu, na najudobnijem madracu, omiljenom jastuku i otputujte u zemlju snova!